U.2 FACT OR FICTION

Introduce aquí el subtítular

INGLÉS

Who invented what?

In goups of four , the students will have to choose two inventors Americans or British,

Then they will present

These inventors and their inventions to the classroom and explained what it is about.

Are you an inventor ?

In pairs students will think about something they can invent and its usage for society. Then they will present and explain it in front of their class. The others will have to vote for the best invention presented.

They should take into account the environment and the vocabulary and structures learned in lessons.

Here there are some links that they can use to get help for their tasks:

https://listverse.com/2012/07/10/top-10-british-inventions-that-changed-the-world/ 

LENGUA

 FICCIÓN O REALIDAD

Trabajar la exposición en diferentes tipos de textos, analizando el lenguaje utilizado

DESARROLLO DE LA ACTIVIDAD

Trabajar por grupos el relato de BABY H.P.de Juan José Arreola

Realizar las actividades propuestas

https://www.materialesdelengua.org/LITERATURA/TEXTOS_LITERARIOS/CUENTOS/contar/babyhp.htm

Transversalidad

-Educación para el consumidor.

-Educación para la Salud.

-Educación Medioambiental

CCSS

Realizar una investigación sobre las contribuciones de inventores e investigadores Españoles al mundo, destacando los siguientes inventos: El submarino, La radio, La circulación menor de la sangre y el funcionamiento de la Sinapsis cerebral. 

CCNN

A silent extermination.

Write a short report about the great extinctions in the Earth life history and the relation between technology and the current extinction.

https://www.actionbioscience.org/newfrontiers/eldredge2.html

FRANCÉS

Hermanos Lumière et le cinema 

Fernández & Domínguez, P° de la Castellana 79, Madrid, 28046, (+34) 947 002 963
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar